Πρόγραμμα 1ης εβδομάδας

Σάββατο 12/3/22

Συναυλία
Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών

  • Ημερομηνία:

    Σάββατο 12/3/22

  • Τοποθεσία:

    Αίθουσα Συναυλιών ΔΩΛ

  • Ώρα:

    20:30

  • ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ στο viva.gr, καθώς και στο Public (Κούμα 6, Λάρισα)
    https://www.viva.gr/tickets/music/mousikotropo-2022-afieroma-beethoven/

    «Ενημερώνουμε τους φίλους μας ότι προπώληση θα υπάρχει και την ημέρα της συναυλίας, το Σάββατο 12 Μαρτίου 2022 από τις 19:45 στο φουαγέ του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας. »

  • Τιμή εισιτηρίου:

    Κανονικό 10€
    Μειωμένο 6€ (Φοιτητές, ΑΜΕΑ, Κάρτα Ανεργίας, Άνω των 65)

Η Φιλαρμόνια ξεκίνησε τη διαδρομή της τον Νοέμβριο του 2016, θέτοντας ως καταστατικό στόχο της να ασχοληθεί συστηματικά με τον καλλιτεχνικό και πνευματικό θησαυρό που αποτελεί τη νεοελληνική έντεχνη μουσική δημιουργία. Ιδρύθηκε με στόχο να εκτελεί, να ηχογραφεί και εν γένει να προβάλλει την έντεχνη μουσική που δημιουργήθηκε και καλλιεργήθηκε κατά τον 19ο τον 20ο και 21ο αιώνα εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων από Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής συνθέτες.
Η συναυλία είναι αφιερωμένη στο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, για τα 250 χρόνια από τη γέννησή του και θα την προλογίσει ο καθηγητής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών Νίκος Μαλιάρας.

Πρόγραμμα συναυλίας

Μουσική διεύθυνση: Βύρων Φιδετζής

Α' Μέρος
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν: 12 Αντικριστοί Χοροί, WoO 8
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν: κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε Ρε μείζονα, op 61
Σολίστ: Σωτήρης Ζησόπουλος
Β' Μέρος
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν: συμφωνία αρ. 8 σε Φα μείζονα, op. 93

Βιογραφικά καλλιτεχνών

Βύρων Φιδετζής

Βύρων Φιδετζής

Γεννήθηκε και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη. Από τη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης πήρε το δίπλωμα του σολίστ του βιολοντσέλου το 1975 και της διεύθυνσης ορχήστρας το 1977. Εμφανίστηκε ως σολίστ και ως διευθυντής ορχήστρας με όλες τις ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες και με ξένα συγκροτήματα στην Ελλάδα, στις σημαντικότερες αίθουσες και σε φεστιβάλ όπως το Φεστιβάλ Αθηνών, «Δημήτρια» Θεσσαλονίκης, καθώς και στο εξωτερικό (Ευρώπη, Ασία, Άπω Ανατολή, Αμερική, Βόρεια Αφρική), προβάλλοντας πάντα τη νεοελληνική δημιουργία. Υπήρξε μόνιμος αρχιμουσικός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (1985-1992), επικεφαλής αρχιμουσικός της Κρατικής Φιλαρμονικής του Αικατερίνμπουργκ της Ρωσίας (1990-1992), το 1992 προσκεκλημένος αρχιμουσικός της «Καπέλα Ρωσία» στη Μόσχα (πρώην Ορχήστρας του Υπουργείου Πολιτισμού της ΕΣΣΔ), προσκεκλημένος αρχιμουσικός της Συμφωνικής Ορχήστρας του Πάζαρτζικ της Βουλγαρίας (1990-1999) και καλλιτεχνικός διευθυντής της (1999-2001). Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης (2000-2005). Μόνιμος αρχιμουσικός της ΚΟΑ από το 1987, χρημάτισε και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της την περίοδο 2004-2011.

Δίδαξε στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ιονίου Πανεπιστημίου, καθώς και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διετέλεσε Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής των Μουσικών Σχολείων της χώρας (1994-2005), καθώς και επί σειρά ετών μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιονίου Πανεπιστημίου. Τον Οκτώβριο του 2012 εξελέγη μέλος του Συμβουλίου Ιδρύματος του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Η διεθνής κριτική εξεθείασε τις ερμηνείες του και ιδίως την προσπάθειά του για την προβολή της ελληνικής μουσικής. Για την καλλιτεχνική του δράση η Ακαδημία Αθηνών τον τίμησε το 1975 με το βραβείο Σπύρου Μοτσενίγου. Τιμήθηκε επίσης από την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης καθώς και από άλλους φορείς. Για την προσφορά του στην ελληνική μουσική εξελέγη ομοφώνως επίτιμο μέλος της Ενώσεως Ελλήνων Μουσουργών, ενώ για το δισκογραφικό του έργο τού απονεμήθηκε τιμητική διάκριση και, το 2016, το Μέγα Βραβείο Μουσικής για τη συνολική προσφορά του από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής. Το 2017 τιμήθηκε από το Διεθνές Μουσικό Σωματείο «Τζίνα Μπαχάουερ» με το Βραβείο «Τζίνας Μπαχάουερ – Νικολάου Δούμπα». Το 2010 αναγορεύτηκε για την πολυετή και ουσιαστική προσφορά του στη μουσική επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τον Νοέμβριο του 2016 ανέλαβε την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών.

Σωτήριος Ζησόπουλος

Ο Σωτήρης Ζησοπουλος γεννήθηκε στην Λάρισα το 1971. Πήρε τα πρώτα μαθήματα βιολιού στο ΔΩΛ με την Μάγδα Σακελλαρίδου, τον Stefan Laetu και θεωρητικά (πτυχίο αρμονίας) με τον Ιωάννη Τσανακα. Από το 1990 σπουδές στο ΚΩΘ αποφοίτωντας με δίπλωμα βιολιού από την τάξη της Ντανη Δοσιου το 1994 με άριστα παμψηφεί. Συνέχισε τις σπουδές του με τον διεθνούς φήμης αυστριακό βιολονιστα Lukas David στη Hochschule für Musik Detmold της Γερμανίας παίρνοντας το künstlerischer Reifeprüfung το 1999. Περαιτέρω σπουδές βιολιού με τους διεθνούς φήμης βιολονιστες Ruggiero Ricci,Ivry Gitlis, Theo Olof και Mincho Minchev.Απέσπασε δύο φορές βραβείο  το 1993 και το 1994 στο πανελλήνιο διαγωνισμό μουσικής δωματίου HELEXPO στη Θεσσαλονίκη. Τις δύο αυτές χρονιές υπήρξε ως κορυφαίος της ορχήστρας νέων της Μεσογείου με την οποία εμφανίστηκε σε πόλεις της Γαλλίας,Ιταλίας Μαρόκο και Τυνησίας. Ήδη κατά την διάρκεια των σπουδών του στην Ελλάδα εμφανίστηκε σε ρεσιτάλ με πιανο και ως σολίστ με την ορχήστρα τού ΚΩΘ υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Θυμη. Από το 1995 υπήρξε μέλος της ορχήστρας δωματίου «Fonte di musica «με την οποία εμφανίστηκε ως μέλος και ως σολίστ  σε δεκάδες πόλεις της Γερμανίας καθώς επίσης και  στο Φεστιβάλ του Salzburg. Έπαιξε με τον καθηγητή του Lukas David σε έργα μουσικής δωματίου σε πόλεις της Γερμανίας, στο Linz της Αυστρίας (Bruckner Festtage), στο Schleswig Holstein Φεστιβάλ, Ισπανία και Ταϋλάνδη. Από το 2003έως και το 2005υπήρξε μέλος της  ορχήστρας του  Stadttheater Bielefeld. Από το 2005έως και σήμερα διδάσκει βιολι βιόλα και μουσική δωματίου στο Musikschule für den Kreis Gütersloh. Εξακολουθεί να δίνει συναυλίες με ρεσιτάλ πιάνου, με τρίο με πιανο και ως σολίστ με ορχήστρα σε πόλεις της Γερμανίας. Είναι μέλος της ορχήστρας δωματίου «Le noueve musici « με την οποία αφιερώνεται κυρίως σε έργα μουσικής barock.

Νικόλαος Μαλιάρας

Ο Νίκος Μαλιάρας γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστηµίου Αθηνών  και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Στη συνέχεια πραγµατοποίησε µεταπτυχιακές σπουδές Βυζαντινής Φιλολογίας και Ιστορίας, Μουσικολογίας και Παιδαγωγικών της Μουσικής στο Πανεπιστήµιο του Μονάχου, από το οποίο αναγορεύθηκε διδάκτωρ το 1990. Η πανεπιστηµιακή του σταδιοδροµία ξεκίνησε το 1992 από το Πανεπιστήµιο Κρήτης. Σήµερα είναι πρωτοβάθµιος Καθηγητής Ιστορικής Μουσικολογίας, καθώς και Διευθυντής του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας και του Εργαστηρίου Μελέτης της Ελληνικής Μουσικής. ∆ιετέλεσε Πρόεδρος του  Τµήµατος από τον Σεπτέµβριο του 2010 ως τον Αύγουστο του  2014.

Έχει δηµοσιεύσει πέντε βιβλία σε µορφή µονογραφίας και έχει επιµεληθεί την έκδοση τεσσάρων εκτενών συλλογικών τόµων. Έχει επίσης δηµοσιεύσει δεκάδες άρθρα και κείµενα σε ελληνικά και διεθνή επιστηµονικά περιοδικά, έχει συµµετάσχει σε πολλά διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και υπήρξε συνεργάτης και επιµελητής εκδόσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπου έχει δηµοσιεύσει πολλές µελέτες του.

            Τα ερευνητικά του διαφέροντα επικεντρώνονται στην µελέτη της κοσµικής µουσικής και των µουσικών οργάνων του Βυζαντίου, µέσα από τις ιστορικές, φιλολογικές, αρχαιολογικές και εικονογραφικές πηγές, καθώς και στην µελέτη της Ιστορίας και της εργογραφίας της Νεοελληνικής Έντεχνης µουσικής του 19ου και του 20ού αιώνα. Επίσης, και κυρίως, στην ιστορική και αναλυτική µελέτη της µουσικής του Μανώλη Καλοµοίρη και άλλων εκπροσώπων της Εθνικής Σχολής. Έχει µελετήσει επίσης ιδιαίτερα το έργο των Μπαχ, Μπραµς, Σοπέν, Μέντελσον Ρ. Στράους και Στραβίνσκυ και έχει δηµοσιεύσει σχετικές   µελέτες.

            Ο Νίκος Μαλιάρας είναι διευθυντής της Μικτής Χορωδίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών από την ίδρυσή της (1998), με την οποία έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, καθώς και της Παιδικής Χορωδίας «Μανώλης Καλομοίρης», η οποία είχε δεκαπενταετή συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή, το Φεστιβάλ Αθηνών, και το Μέγαρο Μουσικής. Είναι ακόμη ιδρυτικό μέλος και Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Μουσικολογικής Εταιρείας, Συντονιστής της Ομάδας εργασίας για την Νεοελληνική Έντεχνη Μουσική της ίδιας Εταιρείας, Ιδρυτής και Πρόεδρος της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών, Πρόεδρος του ΔΣ της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων (ΑΣΟΝ), Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου «Μανώλης Καλομοίρης» και μέλος του Συλλόγου των Φίλων της Μουσικής.

Φιλαρμόνια ορχήστρα

Η Φιλαρμόνια ξεκίνησε τη διαδρομή της τον Νοέμβριο του 2016, θέτοντας ως καταστατικό στόχο της να ασχοληθεί συστηματικά με τον καλλιτεχνικό και πνευματικό θησαυρό που αποτελεί τη νεοελληνική έντεχνη μουσική δημιουργία. Ιδρύθηκε με στόχο να εκτελεί, να ηχογραφεί και εν γένει να προβάλλει την έντεχνη μουσική που δημιουργήθηκε και καλλιεργήθηκε κατά τον 19ο τον 20ό και 21ο αιώνα εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων από Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής συνθέτες. Πρόκειται για ένα σημαντικότατο κλάδο του νεοελληνικού πολιτισμού που μέχρι σήμερα δεν έχει προβληθεί όσο του αξίζει.

H Φιλαρμόνια στηρίζεται αποκλειστικά στην ιδιωτική πρωτοβουλία και έχει ήδη διαγράψει μια σημαντική διαδρομή στο ελληνικό καλλιτεχνικό στερέωµα και φιλοδοξεί να συνεχίσει να προσθέτει τη δική της «νότα» στην προσπάθεια αναβάθµισης της µουσικής µας ζωής. Στις συναυλίες περιλαµβάνεται κατά κανόνα τουλάχιστον ένα ελληνικό έργο, όπως και έργα του διεθνούς ρεπερτορίου που, παρόλη την αξία τους είναι ελάχιστα γνωστά στο Ελληνικό κοινό. Φιλοδοξία της είναι να επιτελέσει σηµαντικό πολιτιστικό έργο στο χώρο της Ελληνικής έντεχνης µουσικής δηµιουργίας και, παράλληλα, να λειτουργήσει συµπληρωµατικά αλλά όχι ανταγωνιστικά προς τις υπάρχουσες Ελληνικές  ορχήστρες.

Σηµαντικό µέρος των έργων που εκτελούνται από την ορχήστρα έχει ανακαλυφθεί και αποκατασταθεί από την µουσικολογική έρευνα που υλοποιείται µε διάφορες µορφές και σε διάφορα επίπεδα στα ελληνικά  πανεπιστήµια.

Στη μέχρι τώρα διαδρομή της, η Φιλαρμόνια έχει ερμηνεύσει σπάνια έργα των Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου, Παύλου Καρρέρ, Ιωσήφ-Μιχαήλ Στρατίκου, Δημητρίου Λιάλιου, Διονυσίου Ροδοθεάτου, Μανώλη Καλομοίρη, Βασίλη Καλαφάτη, Νίκου Σκαλκώτα, Δημήτρη Μητρόπουλου, Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, Θεόδωρου Καρυωτάκη, Ανδρέα Νεζερίτη, Ναπολέοντα Λαμπελέτ, Δημητρίου Ανδρώνη, Γεωργίου Αξιώτη, Διονυσίου Βισβάρδη, Δημήτρη Θέμελη, Περικλή Κούκου, Πέτρου Πετρίδη, Θόδωρου Αντωνίου, Γιώργου Τσοντάκη, Αντώνη Καρατζίκη, Γιώργου Χατζηνάσιου, Θεόφραστου Σακελλαρίδη, Γιώργου Σισιλιάνου, Μάρκου Μαστρεκίνη, και άλλων ελλήνων συνθετών της σύγχρονης περιόδου, αλλά και πολλά έργα ρεπερτορίου.

Έχει ερμηνεύσει πολλά έργα ελλήνων συνθετών σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, όπως το Requiem του Δημητρίου Λιάλιου, έργο του 1889, το οποίο παρέμεινε για 130 περίπου χρόνια, ανεκτέλεστο, τη Συμφωνία σε σι ελάσσονα της Ελένης Λαμπίρη. Τον Δεκέμβριο του 2019 ανέσυρε από τη λήθη, ανασύστησε και ανεβίωσε τη δραματική όπερα του Παύλου Καρρέρ Μαρία Αντωνιέτα, έργο που είχε να ακουστεί για περίπου 140 χρόνια, σε μια συναυλιακή παρουσίαση που χαρακτηρίστηκε ιστορική.

Στην πρώτη της εμφάνιση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, μετά από πρόσκληση του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής», η Φιλαρμόνια συμμετείχε στον εορτασμό για τη συμπλήρωση 20 ετών από τη λειτουργία της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη» με την πρώτη πανελλήνια εκτέλεση δύο νεοαποκαλυφθέντων έργων του Νίκου Σκαλκώτα. Τον Ιούνιο του 2018 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών παρουσιάζοντας μετά από 70 χρόνια σιωπής την όπερα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη Περουζέ. Τον Ιούνιο του 2021, επίσης στο Ηρώδειο και στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, παρουσίασε το σύνολο των 36 Ελληνικών Χορών για ορχήστρα του Νίκου Σκαλκώτα στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.

Τον Οκτώβριο του 2021 παρουσίασε σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, μετά από λεπτομερή μουσικολογική έρευνα και αποκατάσταση, την έως πρότινος θεωρούμενη χαμένη όπερα του συνθέτη της Επτανησιακής Σχολής Νικολάου Μεταξά-Τζανή Μάρκος Μπότσαρης. Η παραγωγή έγινε σε συνεργασία με τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και με τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής.

Τον Δεκέμβριο του 2019 και τον Ιανουάριο του 2020, η Φιλαρμόνια πραγματοποίησε 18ήμερη περιοδεία στην Κίνα. Προσκεκλημένη των υπηρεσιών του Κινεζικού Υπουργείου Πολιτισμού και διεθνών καλλιτεχνικών γραφείων, η Φιλαρμόνια επισκέφτηκε το μεγαλύτερο μέρος χώρας και πραγματοποίησε συνολικά έντεκα συμφωνικές συναυλίες με εορταστικό πρόγραμμα. Κατέστη έτσι η πρώτη ευρωπαϊκή συμφωνική ορχήστρα που μετέφερε τον ευρωπαϊκό μουσικό πολιτισμό στην κινεζική περιφέρεια.

Τον Φεβρουάριο του 2020 κυκλοφόρησε ο πρώτος ψηφιακός δίσκος ακτίνας (CD) της Φιλαρμόνιας από την σουηδική εταιρία BIS, με έργα του Νίκου Σκαλκώτα σε πρώτη παγκόσμια ηχογράφηση, με σολίστ τους Γιώργο Δεμερτζή και Βασίλη Βαρβαρέσο, σε μουσική διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή. Τον Αύγουστο του 2020 κυκλοφόρησε ο δεύτερος ψηφιακός δίσκος με έργα Βασίλη Καλαφάτη από την εταιρία NAXOS. Έχουν επίσης ολοκληρωθεί οι ηχογραφήσεις για την παραγωγή ενός ακόμη CD με συμφωνικά έργα Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, με τον παγκοσμίου φήμης Tonmeister, Χανς Κίπφερ, τα οποία προγραμματίζεται να κυκλοφορήσουν σύντομα. Όλα τα έργα είναι σε πρώτες παγκόσμιες ηχογραφήσεις, ενώ ετοιμάζονται και άλλα τέσσερα CD, με έργα Μανώλη Καλομοίρη, Νικόλαου Χαλικιόπουλου-Μάντζαρου και Ιωσήφ Μιχαήλ Στρατίκου.

Στο πλαίσιο του επετειακού έτους 2021, και εν μέσω πανδημίας, η Φιλαρμόνια διοχέτευσε τη δραστηριότητά της στη δημιουργία βίντεο με έργα ελλήνων συνθετών, δημιουργώντας τη σειρά «1821-2021. Ελευθερία-Δημιουργία», ενώ τον Σεπτέμβριο του 2021 κυκλοφόρησε το τρίτο CD της Φιλαρμόνιας, με το επετειακό έργο του Γιώργου Κατραλή, Η Άλωση της Τριπολιτσάς, αφιερωμένο στα 200 χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης, με τη χορηγία του Δήμου Τρίπολης.

Τον Ιανουάριο του 2020 ιδρύθηκε και λειτούργησε το «Σύνολο Ποικίλης Μουσικής» της Φιλαρμόνιας, μια ορχήστρα που ειδικεύεται σε συναυλίες και ηχογραφήσεις ελαφράς μουσικής, και έχει ήδη εμφανιστεί στο Ηρώδειο και στο Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».

Έδρα της ορχήστρας είναι ο Χώρος Τέχνης και Πολιτισμού «Άρτεμις», Πυθαγόρα 8, στον Άλιμο. Πρόεδρός της είναι ο Καθηγητής Ιστορικής Μουσικολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Νίκος Μαλιάρας, και Καλλιτεχνικός της Διευθυντής ο διεθνούς φήμης Αρχιμουσικός Βύρων Φιδετζής.

Παιδικό Εργαστήριο
«Κρουστά, Τραγούδια και Παιχνίδια του Κόσμου»

  • Ημερομηνία:

    Κυριακή 13/3/22

  • Τοποθεσία:

    Σκηνή της αίθουσας συναυλιών ΔΩΛ

  • Ώρες:

    1ο Τμήμα 10:30-12:00
    2ο Τμήμα 12:30-14:00

  • Κόστος Συμμετοχής:

    5€, για δύο αδέρφια 8€
    *Η εγγραφή συμμετοχής μέσω της ιστοσελίδας είναι απαραίτητη.

Το εργαστήρι «Κρουστά, Τραγούδια και Παιχνίδια του Κόσμου» είναι ένα πρόγραμμα 90 λεπτών, στο οποίο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το τουμπελέκι, το αφρικάνικο djembe, το νταούλι αλλά και με πλήθος άλλων κρουστών οργάνων, τραγουδώντας και παίζοντας παιχνίδια από διάφορες χώρες του κόσμου. Το εργαστήρι αυτό, εκτός από την εκπαιδευτική του διάσταση, δίνει έμφαση στη συνεργασία, στη διάδραση και στο άνοιγμα των οριζόντων στον παγκόσμιο πλούτο της μουσικής. Τα παιχνίδια συμπληρώνουν τις δραστηριότητες και μας ωθούν με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο στην εκμάθηση ρυθμών, τραγουδιών και μουσικών εννοιών, στην καλλιέργεια της έκφρασης αλλά και την ανάπτυξη του ομαδικού πνεύματος. Απευθύνεται σε ομάδα παιδιών 6-12 ετών, μεγέθους ως 25 ατόμων και εκτελείται από 2 κρουστούς-μουσικοπαιδαγωγούς, τις Μ. Ερκέκογλου και Β. Χουζούρη.

Στο εργαστήρι «Κρουστά, Τραγούδια και Παιχνίδια του Κόσμου»,  τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με το τουμπελέκι, το αφρικάνικο djembe, το νταούλι αλλά και με πλήθος άλλων κρουστών οργάνων, τραγουδώντας και παίζοντας παιχνίδια από διάφορες χώρες του κόσμου. 

Παρουσίαση:  Μ. Ερκέκογλου και Β. Χουζούρη

Βιογραφικά καλλιτεχνών

Μαριάννα Ερκέκογλου

Γεννήθηκε το 1990 στη Θεσσαλονίκη. Αποφοίτησε από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, τάξη κλασσικών κρουστών του Αλέξανδρου Ιωάννου, το 2019. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα και σεμινάρια αφρικάνικων κρουστών από τον Λευτέρη Γρηγορίου, τον Αντώνη Παπαδόπουλο, τον Harouna Dembele, τον Dino Chinopoulos και τον Famadou Konate, σεμινάρια αφρικάνικού χορού με την Άννα Καραμήτσου και σεμινάρια αυτοσχεδιασμού με τον Λευτέρη Αγγουριδάκη και τον Thollem McDonas. Επίσης έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια μουσικοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης. Από το 2006 είναι μέλος την Μπάντας Δρόμου του Κρουστόφωνου και από το 2012 διδάσκει σε τμήματα μουσικής προπαιδείας και σε τμήματα αφρικάνικων κρουστών για εφήβους και ενήλικες στο Μουσικό Εργαστήρι Κρουστόφωνο. Παραδίδει μουσικά σεμινάρια σε παιδιά και ενήλικες, εργάζεται ως μουσικός σε νηπιαγωγεία και έχει συμμετάσχει στη οργάνωση και παρουσίαση των παιδαγωγικών προγραμμάτων του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης για τα σχολεία, από το 2015. Συμμετέχει παράλληλα σε συναυλίες με διάφορα καλλιτεχνικά σχήματα και έχει δημιουργήσει το σύνολο αφρικανικής μουσικής "Afreakout".
Το μουσικό εργαστήρι Κρουστόφωνο, που περιλαμβάνει τις μουσικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες και την Μπάντα Δρόμου, τελεί υπό την επωνυμία της από το 2012.

Βίκυ Χουζούρη

Είναι διπλωματούχος κλασσικών κρουστών. Σπούδασε στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης με καθηγητή το Λ. Αγγουριδάκη και στην ακαδημία “Franz Liszt”  της Βαϊμάρης, με καθηγητές τους D. Punto, K. Tresselt, G. Glaesser.
Παρακολούθησε τον μονοετή κύκλο σπουδών μουσικοπαιδαγωγικής επιμόρφωσης στο Μουσικό Κολλέγιο Θεσ/νίκης (με τις Π.Λιάτσου και Χ.Παπανικολάου). Έκανε σπουδές drums με τους Κ. Παγωνίδη και Δ. Μπάρμπα. Επίσης παρακολούθησε σεμινάρια στην Αυστρία και τη Γερμανία σχετικά με το σύστημα Orff και τα Αφρικάνικα Κρουστά και συμμετείχε κατά την διάρκεια των τετραετών σπουδών της στη Γερμανία σε πολλές επαγγελματικές ορχήστρες και σύνολα.
Έχει ασχοληθεί από μικρή με τον χορό (κλασσικό, μοντέρνο και τζαζ) και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια φλαμένκο, ινδικού χορού, τάγκο και σάλσα.
Συνεργάστηκε επί 10 χρόνια με την «Ηχόδραση» του Ν. Τουλιάτου. Διδάσκει από το 2001 κλασσικά κρουστά και μουσική προπαιδεία σε δημοτικά και ιδιωτικά ωδεία και σχολεία. (Δημοτικό Ωδείο Κοζάνης και Δ.Ω.Πολυγύρου, Ωδείο Τούμπας Κ. Ματσίγκου, Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης κ.α.) Ήταν μέλος της ορχήστρας δωματίου Contra Tempo και της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση. Από το 2001 είναι έκτακτο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσ/νίκης και βασικό μέλος του Κρουστόφωνου, όπου διδάσκει σε τμήματα κρουστών και κίνησης και συμμετέχει στα καλλιτεχνικά σχήματά του.


Απαραίτητη η κράτηση.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΕΞΑΝΤΛΗΘΕΙ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.

Masterclass βιολιού

  • Ημερομηνία:

    Κυριακή 13/3/22

  • Τοποθεσία:

    Αίθουσα «Ήβη Βοζαλή» ΔΩΛ

  • Ώρες:

    10:30 - 14:30

  • Κόστος Συμμετοχής:

    Δωρεάν( Αιτήσεις συμμετοχής μέσω της ιστοσελίδας. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας )

Οι συμμετέχοντες μπορούν να παρακολουθήσουν το σεμινάριο ως ενεργά μέλη ή απλώς ως ακροατές. Σκοπός του Masterclass, είναι η ανταλλαγή απόψεων για την ερμηνεία των έργων που πρόκειται να παρουσιαστούν, όπως και η επίλυση τεχνικών προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη μελέτη αυτών.

Απευθύνεται σε καθηγητές, σπουδαστές - φοιτητές του βιολιού όλων των επιπέδων.

Διδάσκων: Σωτήρης Ζησόπουλος

Βιογραφικά καλλιτεχνών

Σωτήριος Ζησόπουλος

Ο Σωτήρης Ζησοπουλος γεννήθηκε στην Λάρισα το 1971. Πήρε τα πρώτα μαθήματα βιολιού στο ΔΩΛ με την Μάγδα Σακελλαρίδου, τον Stefan Laetu και θεωρητικά (πτυχίο αρμονίας) με τον Ιωάννη Τσανακα. Από το 1990 σπουδές στο ΚΩΘ αποφοίτωντας με δίπλωμα βιολιού από την τάξη της Ντανη Δοσιου το 1994 με άριστα παμψηφεί. Συνέχισε τις σπουδές του με τον διεθνούς φήμης αυστριακό βιολονιστα Lukas David στη Hochschule für Musik Detmold της Γερμανίας παίρνοντας το künstlerischer Reifeprüfung το 1999. Περαιτέρω σπουδές βιολιού με τους διεθνούς φήμης βιολονιστες Ruggiero Ricci,Ivry Gitlis, Theo Olof και Mincho Minchev.Απέσπασε δύο φορές βραβείο  το 1993 και το 1994 στο πανελλήνιο διαγωνισμό μουσικής δωματίου HELEXPO στη Θεσσαλονίκη. Τις δύο αυτές χρονιές υπήρξε ως κορυφαίος της ορχήστρας νέων της Μεσογείου με την οποία εμφανίστηκε σε πόλεις της Γαλλίας,Ιταλίας Μαρόκο και Τυνησίας. Ήδη κατά την διάρκεια των σπουδών του στην Ελλάδα εμφανίστηκε σε ρεσιτάλ με πιανο και ως σολίστ με την ορχήστρα τού ΚΩΘ υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Θυμη. Από το 1995 υπήρξε μέλος της ορχήστρας δωματίου «Fonte di musica «με την οποία εμφανίστηκε ως μέλος και ως σολίστ  σε δεκάδες πόλεις της Γερμανίας καθώς επίσης και  στο Φεστιβάλ του Salzburg. Έπαιξε με τον καθηγητή του Lukas David σε έργα μουσικής δωματίου σε πόλεις της Γερμανίας, στο Linz της Αυστρίας (Bruckner Festtage), στο Schleswig Holstein Φεστιβάλ, Ισπανία και Ταϋλάνδη. Από το 2003έως και το 2005υπήρξε μέλος της  ορχήστρας του  Stadttheater Bielefeld. Από το 2005έως και σήμερα διδάσκει βιολι βιόλα και μουσική δωματίου στο Musikschule für den Kreis Gütersloh. Εξακολουθεί να δίνει συναυλίες με ρεσιτάλ πιάνου, με τρίο με πιανο και ως σολίστ με ορχήστρα σε πόλεις της Γερμανίας. Είναι μέλος της ορχήστρας δωματίου «Le noueve musici « με την οποία αφιερώνεται κυρίως σε έργα μουσικής barock.


Απαραίτητη η κράτηση.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.


Χορηγοί

Ευχαριστούμε πολύ τους χορηγούς μας που στηρίζουν αυτό το ταξίδι στην τέχνη.

Διοργανωτής: Δημοτικό Ωδείο Λάρισας
Σύλληψη, Καλλιτεχνική διεύθυνση, Οργάνωση παραγωγής: Χρήστος Λενούτσος


Βιντεοσκόπηση: Άκης Μπακόπουλος
Φωτογραφική επιμέλεια: Κώστας Μάντζιαρης


Τεχνική υποστήριξη: Γιώργος Πλασταράς, Θάνος Κυρίδης
Χόρδισμα πιάνου: Γιώργος Παπαϊωάννου
Προσωπικό υποδοχής: Τάσος Ζηλιασκούδης, Ευαγγελία Οικονόμου
Γραφιστική: Γιάννης Μαρκάτος

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Διαχείριση περιεχομένου ιστοσελίδας: deZitech dynamics
Copyright © Φεστιβάλ Μουσικότροπο - Δημοτικό Ωδείο Λάρισας